Jump to content



Годината на кавърите и липсата на български автори


Препоръчани коментари

Какво се случва в поп-фолка? Това за мен е годината на кавърите и тоталната липса на нещо ново и добри автори. Буквално един Даниел Ганев носи поп-фолка на гърба си и е на ръба на изчерпането. 

Идеята за темата ми дойде след като слушах поредната кавър версия на чужд хит на Галин, превърната в боза с безсмислен текст. Винаги съм бил ЗА кавърите, когато стават въпрос за добра песен и по-добър аранжимент, но за съжаление това е все по-рядко срещано, визирам Райна- Тупургия, Мария - Малка черна рокля, повечето на Галин, Анелия и още много.... Като положителен пример мога да дам кавъра на Глория - Вълк. Прави впечатление, че кавърите са масово на стари песни от преди 10-15 години...Тотална липса на идеи и финанси.

За нови имена и автори, да не говорим, положението е тъжно, щом дори и Токича се завърна, но определено не се вписва в днешни дни. Песните днес си приличат и сякаш слушам една и съща песен през няколко месеца. Какво се случва?!

Редактирано от Jake
Корекция
Link to comment
Сподели в други сайтове

  • Отговори 33
  • Създадена
  • Последен отговор

Топ коментиращи в тази тема

Най-активни дни

преди 6 минути, Jake каза:

Какво се случва в поп-фолка? Това за мен е годината на кавърите и тоталната липса на нещо ново и добри автори. Буквално един Даниел Ганев носи поп-фолка на гърба си и е на ръба на изчерпането. 

Идеята за темата ми дойде след като слушах поредната кавър версия на чужд хит на Галин, превърната в боза с безсмислен текст. Винаги съм бил ЗА кавърите, когато стават въпрос за добра песен и по-добър аранжимент, но за съжаление това е все по-рядко срещано, визирам Райна- Тупургия, Мария - Малка черна рокля, повечето на Галин, Анелия и още много.... Като положителен пример мога да дам кавъра на Глория - Вълк. Прави впечатление, че кавърите са масово на стари песни от преди 10-15 години...Тотална липса на идеи и финанси.

За нови имена и автори, да не говорим, положението е тъжно, щом дори и Токича се завърна, но определено не се вписва в днешни дни. Песните днес си приличат и сякаш слушам една и съща песен през няколко месеца. Какво се случва?!

Нормално е, че слушаш една и съща песен, като на ден излизат по 10 песни от Асенов с един и същи тенекиен аранжимент. :D Но да, положението е тотал щета. Пълна липса на идеи и новаторство. Само Ганев създава по нещо хубаво. Не разбирам защо масово спряха да работят с Оцко, Биолчев, Кишев? Пашев правеше не лоши неща, но сега работи само с неговите изпълнители... Не знам, пълна скука е...

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Bunn каза:

Нормално е, че слушаш една и съща песен, като на ден излизат по 10 песни от Асенов с един и същи тенекиен аранжимент. :D Но да, положението е тотал щета. Пълна липса на идеи и новаторство. Само Ганев създава по нещо хубаво. Не разбирам защо масово спряха да работят с Оцко, Биолчев, Кишев? Пашев правеше не лоши неща, но сега работи само с неговите изпълнители... Не знам, пълна скука е...

Слушаме нещо за има-няма 1 месец и вече ни е омръзнало.
Аз от края на миналата година може би казах, че това ще е годината на кавърите. Просто песните ни са прекалено еднакви. Ганев рециклира някои от хитовите си песни. Трябват нови композитори, разнообразие.

image.jpg.62e5dcb4645c5400d838b8c6f96e9856.jpg

 

Пожелай му "Да гори в любов"! :wub_anim:

Link to comment
Сподели в други сайтове

Според мен по-големият проблем е липсата на текстописци. Няма свежи идеи, готини изрази. Всичко е банален буламач. Реално ако текстовете бяха запеваеми и интересни, кавърите щяха да звучат поне приятно. Нека напомним, че 2000-2008 се бълваха кавъри, но бяха топ. 

Ако вземем Ивана за пример, текстовете й бяха или смислени, или кечи. Сигурно 2/3 от репертоара й не е авторски.

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Bunn каза:

Не разбирам защо масово спряха да работят с Оцко, Биолчев, Кишев? Пашев правеше не лоши неща, но сега работи само с неговите изпълнители... Не знам, пълна скука е...

За Оцко е по-скоро мистерия това тотално отдръпване, но Кишев, Драганински, Биолчев не са правили хит от години и са твърде голям риск (или не предлагат нищо добро).

Пашев не работи само с неговите изпълнители, но след случката с Денис някои решиха че е по-добре да не се асоциират с него по никакъв начин.

От новите композитори мисля че Искрата и Маджуна ще са бъдещето на поп фолка ако продължават да им се доверяват по-големи имена.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Публикувано (редактирано)

А какво стана с Ленко Драганов, Светослав Лобошки? Много рядко правят нещо, различно от аранжимент на Глория? Йовко Петров на Деси Слава пък направо беше създал нейн стил.

Според мен проблема идва от това, че те не се ъпдейтват с новите тенденции и губят умения. Токича е пример за това, звучи като от 2003-та, но към днешна дата това не може да стане хит.  Как може Гърция, Албания и Румъния да имат автори, те също не са по-богати държави? Албанците за мене правят много добри неща..много модерни. 

Аз лично съм уморен от Ганев, просто ми звучи еднакво, няма как да ме изненада. Това е нормално, просто човека крепи жанра и няма как да не се изчерпа. 

Както някой е споменал текстовете също са проблем, както и аранжиментите. Например тези на песните на Галин са ужасни и направо са осакатили оригиналите. Едно време не беше така. На Ивана песните бяха много по-добре направени от сръбските, както и тези на Азис. Аранжиментите ни бяха класи над сръбските и гръцките.. Сега не знам как е в Сърбия, не понасям сръбско, но и от там не чуваме нищо кой знае какво..

Редактирано от Jake
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, Jake каза:

Как може Гърция, Албания и Румъния да имат автори, те също не са по-богати държави? Албанците за мене правят много добри неща..много модерни.

Така ни изглежда защото до нас достигат само най-добрите им и популярни песни.

Но ако задълбаеш малко в коментарите, тяхната публика е на същото мнение - че са изчерпани и музиката звучи евтино в сравнение с това което е било преди.  
Това е универсално мнение за всяка държава и жанр. Хората просто не понасят добре промените.

За Албанците винаги съм поддържал мнение, че правят копи-пейст от латино и афро музикалната сцена. Не бих казал че са особено оригинални, просто го правят малко по-мазно за балканска консумация. 
Текстовете им също не са нещо Уау. Виждам че доста често използват чуждици и английски думи, за да завъртят песните си извън граница но това в България би било строго критикувано от “пазителите на българското слово”.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Не са проблем кавърите. В златните години такива гърмяха от всякъде. Проблемът е, че чалгарите превръщат всичко, включително тях, в песни за определен таргет. Дори на песни, създадени уж с ретро звучене, им се лепва един и същи бийт, за да са по-лесни за псевдо ди джеите. Чалгата вече не може да е музика, в която да има за всеки по нещо. Важно е да се удовлетворяват хората, които ще отидат да се правят на много готини в дискотека/кръчма, а на следващия ден ще надуят дадена песен от колата докато засилват мощно напред. И махалите, на които това им е в душата. Останалите вече имат 0% интерес към тази музика и дори уж големите лидери не правят нищо по въпроса. То всъщност на въпросните лидери така им е по-удобно, защото пред този стеснен таргет още могат да претендират, че са най-големите, а ако чалгата отново стане музика на народа е напълно възможно народът да си избере други.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Дори в Америка редовно се правят кавъри или взимат семпли от стари хитове. Нашата чалга е немалко повлияна от шоу бизнеса там,така че докато в САЩ не се случи нещо интересно не очаквайте и тук да стане.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Едно е да правиш песен по семпъл, друго е да направиш цялата песен и да не вложиш нищо от себе си.... Пример за това е Мария, прави песни на страхотни песни и в нейно изпълнение бяха ужасни бози...

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, xroflx9 каза:

Дори в Америка редовно се правят кавъри или взимат семпли от стари хитове. Нашата чалга е немалко повлияна от шоу бизнеса там,така че докато в САЩ не се случи нещо интересно не очаквайте и тук да стане.

В САЩ, макар и да са в криза, се случиха достатъчно интересни неща в последните 10-15 години, от които можеше нашите да се вдъхновят. Например вълната 'да бъдеш себе си' т.е да мачкаш самоуверено дори да си дебел и извън стереотипа за красив, че даже да правиш песни за това. Или пък нестандартната вълна тип Били Айлиш, която брутално повлия на Gen Z. Но нашите чалгарки са твърде комплексирани и ги е страх да се покажат в по-различен вид или звучене от банално тунингованото - да не вземе някой да им се присмее и да ги върне в селото.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен, че в световен план е същото... Имаше и вълна тип 80-те, доста се слушат и балади, съвсем друг тип е музиката. 

Да не би да е им било лесно през 2002-2007 когато беше повече повече поп? Изкараха чалгата от "Радка Пирадка" до турнета, стадиони и повече поп музика.. Това се дължеше най-вече на Пайнер и новата вълна която бяха поели. Сега сами се върнаха в кръчмите. "Голямата звезда" върви из масите, докато хората ядат кебапчета и дори не я ги слушат.. Ами за такива места, само едни и същи песни вървят.... Да не говорим за пеенето на плейбек, то вече е 100%.

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, SG каза:

В САЩ, макар и да са в криза, се случиха достатъчно интересни неща в последните 10-15 години, от които можеше нашите да се вдъхновят. Например вълната 'да бъдеш себе си' т.е да мачкаш самоуверено дори да си дебел и извън стереотипа за красив, че даже да правиш песни за това. Или пък нестандартната вълна тип Били Айлиш, която брутално повлия на Gen Z. Но нашите чалгарки са твърде комплексирани и ги е страх да се покажат в по-различен вид или звучене от банално тунингованото - да не вземе някой да им се присмее и да ги върне в селото.

И ти въобще как си представяш изпълнителка тип Лизо в България? Ще я скъсат от подигравки. Тук манталитета е друг.

Разни попаджии като онази Виктория,която пя на Евровизия беше точно в стил Били Айлиш. Да не би да прокопса? Дара също имаше един-два клипа,в които имаше наченки на стила на Айлиш и също нищо не се получи.

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, xroflx9 каза:

И ти въобще как си представяш изпълнителка тип Лизо в България? Ще я скъсат от подигравки. Тук манталитета е друг.

Разни попаджии като онази Виктория,която пя на Евровизия беше точно в стил Били Айлиш. Да не би да прокопса? Дара също имаше един-два клипа,в които имаше наченки на стила на Айлиш и също нищо не се получи.

Не, тези неща се вървят тук и трябва да го приемем. Друга е културата, музиката и обществото. Забелязвате ли, че поп музика на практика в България вече няма...Те са няколко имена и то 50 годишни като Любо Киров, Миро, Графа...Там пък съвсем няма пари и продуценти...

Нека поп-фолка си е фолк, но не циганията от 90-те, а ПОП-фолк.

Друг проблем е липсата на реални продуценти, всеки стана самопродуциращ се и резултата са ниско бюджетни продукции... Ако не е Галена с парите си, няма да гледаме скъпи продукции. Познавам човек който работи с нея по видеата и и определено плаща много!

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, SG каза:

В САЩ, макар и да са в криза, се случиха достатъчно интересни неща в последните 10-15 години, от които можеше нашите да се вдъхновят. Например вълната 'да бъдеш себе си' т.е да мачкаш самоуверено дори да си дебел и извън стереотипа за красив, че даже да правиш песни за това. Или пък нестандартната вълна тип Били Айлиш, която брутално повлия на Gen Z. Но нашите чалгарки са твърде комплексирани и ги е страх да се покажат в по-различен вид или звучене от банално тунингованото - да не вземе някой да им се присмее и да ги върне в селото.

Ти май не си гледал миналия сезон на Ергена и какво се случи с единствената Plus Size участничка. Най-големия публичен линч от години. Дори гейовете по риалитита не са яли толкова хейт.

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, xroflx9 каза:

И ти въобще как си представяш изпълнителка тип Лизо в България? Ще я скъсат от подигравки. Тук манталитета е друг.

Разни попаджии като онази Виктория,която пя на Евровизия беше точно в стил Били Айлиш. Да не би да прокопса? Дара също имаше един-два клипа,в които имаше наченки на стила на Айлиш и също нищо не се получи.

преди 9 минути, Emanuela.Carey каза:

Ти май не си гледал миналия сезон на Ергена и какво се случи с единствената Plus Size участничка. Най-големия публичен линч от години. Дори гейовете по риалитита не са яли толкова хейт.

И Лизо отнесе куп подигравки, Мегън Трейнър и тя, дори разни като Ники Минаж и клонингите й до голяма степен не са приемани сериозно. Но смачкаха и спечелиха тонове пари. Съвсем спокойно мога да заявя, че ако примерно Десислава и Андреа бяха поели в подобна насока на творчеството си, щяха също да разбият и да направят поне няколко хита на база на интереса на хората към сеира.

Тази от Ергенът пък не се е доближавала до хейта и подигравките към самия Ерген от третия сезон - хубавец ама за нула време превърнал се в боксова круша за цялата държава. Тъй че нещата са относителни.

Относно Били Айлиш - не казвам някой да я изкопира 1:1, а да се вдъхнови за някои компоненти, както едно време се вдъхновяваха от Бритни, Шакира, Джей Ло и т.н. Представяш ли си примерно някоя да вкара крийпи вайб във визията си, а в музиката си да комбинира чалга с нещо тип bad guy?

Link to comment
Сподели в други сайтове

В чалгата няма почти нищо интересно, защото се залага на сигурно, за да те завъртят DJ-ите. Съвсем нормално е да се прави музика за там, като се изкарват пари основно от там. Това е мързелив жанр, в който за 1 час плейбек се плащат 5-6-7 бона, че и повече. Творци тук почти няма, повечето са позьори и инфлуенсъри. 

Не съм съгласен, че като цяло няма раздвижване в музиката. Има, но не е в чалгата. "Молец" са нещо, което е ново за нашите ширини и се котира доста добре. Музиката им е ралзична, текстовете им са доста поетини, пълнят зали постоянно, подбират си изявите доста и не са всяка вечер по клубовете, за да писнат за няколко години. Не са някакъв фурор на ниво Гергана или турнетата на Планета, но са напълнили повече зали от всички чалгарки взети заедно през последните 5 години и то на билети от минимум 20 лв.

Почнаха някакви концерти в чалгата, но ако са като на Глория, значи няма много бъдеще там. Не ме разбирайте погрешно, концертът ѝ беше ок като за нея, но беше скучно, безидейно и недомислено.

Надявам се Преслава да се постарае повече, а Галена догодина да се отчете също.

Изчерпването е главният проблем. Все още има много лесни пари в този бизнес и докато е така, няма да има промяна. Има една мисъл, която много пасва на положението: "Лесните времена раждат слаби хора. Слабите хора раждат трудни времена." Така и в чалгата. Никой нов изпълнител там не се цели в нещо различно, от това да направи дискотечен хит. Дискотеки ще има винаги, чалга ще има винаги, но дали някой ще слуша Мирела след 5 години там, това вече ме съмнява.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Не се хабете да ме цитирате,това се превръща в поредната тема за плюене по съвременната чалга и не желая да си губя времето.Крайно време е повечето да излезете от детската носталгия и да приемете,че всичко се променя. Да,няма нови идеи в поп фолка и всичко изглежда изтъркано и пято,но както казах навсякъде е така дори в Америка.
 

Имам чувството,че след Ковид шоу бизнеса по целия свят се срина и все още не може да се възстанови,но това е положението. Да беше скука само в българската музика разбирам мрънкането ви,но при положение че е навсякъде така оплакванията ви са неоснователни.

А относно кавърите - това е поредната мода в жанра,както беше Оцко,текстовете тип плакала-чакала и подобни. След няколко години ще отшуми.

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 6 часа , xroflx9 каза:

Не се хабете да ме цитирате,това се превръща в поредната тема за плюене по съвременната чалга и не желая да си губя времето.Крайно време е повечето да излезете от детската носталгия и да приемете,че всичко се променя. Да,няма нови идеи в поп фолка и всичко изглежда изтъркано и пято,но както казах навсякъде е така дори в Америка.
 

Имам чувството,че след Ковид шоу бизнеса по целия свят се срина и все още не може да се възстанови,но това е положението. Да беше скука само в българската музика разбирам мрънкането ви,но при положение че е навсякъде така оплакванията ви са неоснователни.

А относно кавърите - това е поредната мода в жанра,както беше Оцко,текстовете тип плакала-чакала и подобни. След няколко години ще отшуми.

To4Ho!

c/\y6aūme MogepHu xumoBe!

@SG emo mu npuema plus size!

Гърмеж!

image.jpeg.f4e0b042037ac6e3cf69046d2bdfaa66.jpeg

 

 

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 10 часа , xroflx9 каза:

И ти въобще как си представяш изпълнителка тип Лизо в България? Ще я скъсат от подигравки. Тук манталитета е друг.

Разни попаджии като онази Виктория,която пя на Евровизия беше точно в стил Били Айлиш. Да не би да прокопса? Дара също имаше един-два клипа,в които имаше наченки на стила на Айлиш и също нищо не се получи.

Дебелани - звезди сме имали винаги. Дори Ивана беше в пиковите си години.

преди 9 часа , xroflx9 каза:

Не се хабете да ме цитирате,това се превръща в поредната тема за плюене по съвременната чалга и не желая да си губя времето.Крайно време е повечето да излезете от детската носталгия и да приемете,че всичко се променя. Да,няма нови идеи в поп фолка и всичко изглежда изтъркано и пято,но както казах навсякъде е така дори в Америка.

Стига с тая носталгия. Погледни песни със запеваеми текстове стават хитове - По-по-по, ВНЛ, Къв съм як. Колко от новите опити блестят? 

Как си представят, че текстове като Играй,играй, играй наляво надясно ще стане хит или ако се случи на магия, ще оцелее повече от 2 седмици??? И не е причината в простотата, а в безидейността.

Ако трябва да правим паралел с преди - тогава имаше доста тъпи текстове, но те потъваха бързо, сред големите хитове. Онези времена бяха "за всекиго по нещо", сега финансово не могат да си го позволят и карат по отъпката формула. Ето Джордан опита да повтори Къв съм як и какво стана?

За мен истинската криза е в текстовете. Реално поп музиката как гръмна преди 10 години? Кутия пълна с тайни, Кво не чу, Напрао ги убивам - да не са някакъв музикален връх? Просто оригинални идеи, почващи от римите.

Link to comment
Сподели в други сайтове

В интерес на истината развлекателната индустрия по цял свят е паприкаш последните години. Денс хитовете семплират денс хитовете на 90-те, кънтрито се върна на мода в САЩ, а по кината се въртят само нови версии на стари филми или екранизации на комикси (понякога и двете наведнъж). Чак рециклирахме Аладин и Цар Лъв на GI. 

 

Изкуството следва живота и е нормално при този глобален срив на качеството на живот, общото усещане за щастие, спокойствие и оптимизъм да следват и проблеми в шоубизнеса. 

 

Няма причина в България да не е същото. Пари извън участия никой освен Глория не изкарва, а на участията идват хора, които искат силен бас, еднакъв ритъм и шише водка с наргиле за до 90 лв. 

Link to comment
Сподели в други сайтове

Публикувано (редактирано)

Аз  не виждам криза в световен план, съжалявам... ПО-скоро виждам криза в българката музика и кино. 

И щях да се съглася с коментара по-горе, че мрънкаме и това е носталгия, ако сегашните изпълнители имаха кариера извън кръчмите и селските клубове. Да, нешата са различни, младите харесват "Направо ми е цак, цак ракитататак", но тези изпълнители нямат турнета, нямат албуми, нямат качествени спонсори, нямат концерти...

Не знам дали има друга държава в която може да ходиш по участия с един микрофон, който дори не трябва да работи, да пуснеш плейбека и записи с песни на колеги и да прибереш 5-7000 лв. Няма друга държава. Изобщо нямат повод да се оплакват защото в друга държава ще бъдат освиркана.

Не харесвам Гърция, но бях там за Нова Година, неизвестна певица за мен излезе със невероятен бенд, пяха и свириха часове наред, не просто кръчмарска музика, а все едно бях на професионален концерт. Перфектна визия, глас, не трепна от 10 вечерта до 4 сутринта... всички облечени, подготвени.. а беше нискобюжетно място.

Галин направи цяла компания от плейбек инфлуенсъри и кукли, аз лично не ги различавам, но така изглежда бъдещето на чалгата. 

Редактирано от Jake
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 3 часа , meleto каза:

Дебелани - звезди сме имали винаги. Дори Ивана беше в пиковите си години.

Стига с тая носталгия. Погледни песни със запеваеми текстове стават хитове - По-по-по, ВНЛ, Къв съм як. Колко от новите опити блестят? 

Как си представят, че текстове като Играй,играй, играй наляво надясно ще стане хит или ако се случи на магия, ще оцелее повече от 2 седмици??? И не е причината в простотата, а в безидейността.

Ако трябва да правим паралел с преди - тогава имаше доста тъпи текстове, но те потъваха бързо, сред големите хитове. Онези времена бяха "за всекиго по нещо", сега финансово не могат да си го позволят и карат по отъпката формула. Ето Джордан опита да повтори Къв съм як и какво стана?

За мен истинската криза е в текстовете. Реално поп музиката как гръмна преди 10 години? Кутия пълна с тайни, Кво не чу, Напрао ги убивам - да не са някакъв музикален връх? Просто оригинални идеи, почващи от римите.

Не всяка песен със запеваеми фрази става някакъв смаш хит - пример:дуета на Данна и Коцьо.

И какво да е станало с повторението на Къв съм як? На този етап е единствената самостоятелна песен гонеща 10 милиона.

Да,съгласен съм,че не толкова откъм композитори има криза в жанра отколкото към текстописци. 
 

ПС:Колко по-голям спонсор от Самсунг очаквате? 
 

Това че Галин иска само бързи пари и не направи поне един концерт на Алфите и не виждам какво са виновни те. Щом отдавна залезлия Криско има шанс да напълни Арената,Алфите също щяха в най-силните си години.

Иначе и в България някои се опитаха да прибавят оркестър към участията си,но не се получи. Сегашната дискотечна чалга не звучи добре изсвирена от оркестър

Добре,вече наистина спирам да коментирам,предния път не се сдържах

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 21 часа , Bunn каза:

Нормално е, че слушаш една и съща песен, като на ден излизат по 10 песни от Асенов с един и същи тенекиен аранжимент. :D Но да, положението е тотал щета. Пълна липса на идеи и новаторство. Само Ганев създава по нещо хубаво. Не разбирам защо масово спряха да работят с Оцко, Биолчев, Кишев? Пашев правеше не лоши неща, но сега работи само с неговите изпълнители... Не знам, пълна скука е...

Оцко - чуй нещата от последните 3-4 години и ще ти стане ясно. Той винаги си е въртял един и същ аранжимент, още от преди 15-20 години, но напоследък само краде инструментали на Ганев или прави бълвочи с ужасно звучене. Не помня кога последно е имал оригинален хит, като изключим Скандал/ВНЛ които са по негова музика, но аранжимент на Ганев

Биолчев/Кишев - и те въртят един и същ аранжимент. 

Пашев мога също да го включа с последните, но той тук таме раздвижва нещата, нищо че пак си има силен стил който винаги се чува. Минус е, че работи само с неговите даймънди, а и на тях самите не им е позволено да работят с други композитори. 

но може би проблемът не е в композиторите, а нещо друго... 

Link to comment
Сподели в други сайтове

Включи се в дискусията

Може да отговорите сега и по-късно да се регистрирате. Ако имате профил, впишете се сега за да публикувате с вашия акаунт.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Отговори на темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...