daniboi Публикувано Юли 20 Report Share Публикувано Юли 20 (редактирано) Честита втора поредна победа на Хамилтън , днес беше с 2 класи над другите и заслужено победи . Също така и браво и на Пикет , мн добре се справи момчето , даже се радвах на него от колкото на наща Маса . Ся почвам за Ферари , днес за пореден път показаха , че са жив зян и ако сега в сряда на тестовете в Херес , непокажат потенциал , просто да отписваме шампионата. Няма кой да настрой колата , Шуми да влиза в булида и да им настройва колите , иначе сме мн зле . На пролет когато Шуми очастваше в тестовете , нямаше кой да на стигне , а ся и Рено на биха Редактирано Юли 20 от daniboi Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
Пепинко Публикувано Юли 21 Report Share Публикувано Юли 21 Е, не е толкова отчайващо положението Реното на Пикет беше някаква абсолютна сензация и едва ли ще имат още една такава възможност до края на сезона. Ферари не бяха много по-бавни, просто Макларъните бяха по-добри в двете състезания а Хамилтън кара перфектно и в двете. Ако бяха равни условията и Хейки не го беше пуснал така явно според мен щеше да загуби много незаслужено победата. А за Маса какво да кажем...Хамилтън направо го сцепи, очаквах да му се опъне повече. Пикет според мен не си повярва, че може дори да спечели. Ако на негово място беше Алонсо според мен щеше да стане доста по-интересно. Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Юли 21 Report Share Публикувано Юли 21 Естествено че Алонсо нямаше да са даде лесно , неможе за 2 старта да загубим преднина си от 3 десети , ся изоставаме с 7 десети , което ще рече , че Макларън са дръпнали с 1 сек за обиколка. В Ферари няма кой да мотивира отбора , нямаго P. Браун , Ж. Тод . Имаме ся един Доминикали , който нз ко да прави Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_f1 Публикувано Юли 21 Report Share Публикувано Юли 21 Макларън им давам пободи и в Унгария и на Монца, може би и в Сингапур, другите писти мисля че са наши Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Юли 21 Report Share Публикувано Юли 21 Макларън им давам пободи и в Унгария и на Монца, може би и в Сингапур, другите писти мисля че са наши ДА ДА , нищо повече иначе губим шампионата , в Унгария съм 50 на 50 , а за Монца там трябва да бием 100% , нали уж имаме най голяма скорост на правите . А за Сингапур там е жива лотария , още никой не е карал там Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_f1 Публикувано Юли 22 Report Share Публикувано Юли 22 ДА ДА , нищо повече иначе губим шампионата , в Унгария съм 50 на 50 , а за Монца там трябва да бием 100% , нали уж имаме най голяма скорост на правите . А за Сингапур там е жива лотария , още никой не е карал там Унгария ще имат предимство заради бързото излизане от бавните завои, ние имаме по голяма максимална на нормални писти само - там аеродинамиката ни усигурява предимство в бързите завои което позволява да спуснем крилата и да сме по бързи на правите. На монца е много важно излизането от бавните шикани - там Макларън да по добри, освен това ние имаме по голяма сила на притискане за сметка на по-високо челно съпротивление, а челното съпротивление ще е решаващо на Монца. Сингапур е градско тресе с гладък асфалт и бавни завои - пак ще сме зле. Валенсия също е градска но гледах разни симулации - пистата е доста бърза и има доста бъри завои. Иначе в Белгия не вярвам да имаме конкуренция Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_f1 Публикувано Юли 22 Report Share Публикувано Юли 22 До сега гледах малко снимки от днешните тестове - интересен подход имат. Забелязах БМВ че тестват конфигурация като за Монца, а Макларън и Ферари са с настройки като за много бавна писта... Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Юли 22 Report Share Публикувано Юли 22 До сега гледах малко снимки от днешните тестове - интересен подход имат. Забелязах БМВ че тестват конфигурация като за Монца, а Макларън и Ферари са с настройки като за много бавна писта... Да ето снимки тестват аеро близко до правилата за 2009 година. Забележи предното и задно крила. А Хондата на тая снимка... 22 Юли 2008 Себастиан Фетел най-бърз в първия ден на "Херес" Пафет и Бадоер втори и трети Германският пилот на Торо Росо Себастиан Фетел постави най-доброто време в днешния първи ден от тестовете на испанската писта "Херес". Фетел завъртя най-бързата си обиколка за 1:19,844 минути и по този начин изпревари с повече от три десети тест-пилота на Макларън-Мерцедес Гари Пафет, който остана на второ място. Трети пък се нареди тест-пилотът на Ферари Лука Бадоер с 1:20,697 минути, той обаче остана доволен от свършената работа. "Изпълнихме планираната за днес програма. Тази сутрин беше много важно да разгледаме особено добре някои технически елементи, за да разберем какво се случи в неделя на "Хокенхайм". Събрахме много информация и ще продължим да го правим в следващите няколко дни, когато ще тестваме и някои идеи за следващите състезания", коментира той. Шестицата бе допълнена от Хюлкенберг, Буеми и Грожан. Неофициални времена от първия ден на "Херес": 1. Фетел (Торо Росо-Ферари) 1:19.844 2. Пафет (Макларън-Мерцедес) 1:20.179 3. Бадоер (Ферари) 1:20.697 4. Хюлкенбург (Уилямс-Тойота) 1:20.953 5. Буеми (Ред Бул-Рено) 1:20.997 6. Грожан (Рено) 1:21.223 7. Трули (Тойота) 1:21.459 8. Вурц (Хонда) 1:21.596 9. Клийн (БМВ Заубер) без време Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Юли 22 Report Share Публикувано Юли 22 22 Юли 2008 Механик на БМВ получи токов удар, нов инцидент с KERS Баварците прекратяват изпитанията на "Херес" за днес Отборът на БМВ-Заубер взе решение да прекрати работата си в първия ден от четиридневните тестове на пистата "Херес". Баварците анулираха програмата си едва след три обиколки заради инцидент с един от механиците на тима, който бе ударен от ток и получи шок, след като докосна колата им в бокса. По този начин отново бе компрометирана новата система за използване на кинетичната енергия, или т.нар. KERS, която се смята за причина на инцидента. Нововъведението, което все още е в процес на разработка, получи доста критики от отборите във Формула 1 досега. Кристиан Клийн направи само няколко загряващи обиколки и се прибра в бокса, тогава механикът докосва първи колата и е ударен от ток, изпада в шок и пада на асфалта. След бърз преглед в медицинския център механикът се върна на работното си място, като се разбра, че е получил лека травма в лявата ръка. От тима все още разследват причините за инцидента и решиха да не използват F1.08 до края на днешните изпитания. Днес бе и първият ден, в който в официални тестове от БМВ екипираха болида си с новата система KERS, която трябва да се въведе поетапно в периода 2009 - 2013 г. Това е вторият инцидент със системата, след като пред няколко дни работниците от фабриката на Ред Бул във Великобритания, включително и пилота на тима Марк Уебър бяха евакуирани след пожар. Четири пожарни били повикани в завода в Милтон-Кийнс, след като някои части във фабриката се запалили след тестовете на KERS. Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Юли 24 Report Share Публикувано Юли 24 Вище снимки от днескашните тестовете интерпретацията на мкл за слонските уши на Хонда а пък самите Хонда с оная акулската перка...чудя се колко още рога, крила, уши, перки и т.н. може да побере тоя болид Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
bamby Публикувано Юли 24 Author Report Share Публикувано Юли 24 а пък самите Хонда с оная акулската перка...чудя се колко още рога, крила, уши, перки и т.н. може да побере тоя болид ха ха ха ох, не можах да се сдържа Цитирай Report Само преживените неща са истински разбрани!!! Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_f1 Публикувано Юли 24 Report Share Публикувано Юли 24 Абе наще нещо нищо ново не изкарват Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
bamby Публикувано Юли 24 Author Report Share Публикувано Юли 24 да, напоследък сериозно се излагат Цитирай Report Само преживените неща са истински разбрани!!! Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Юли 25 Report Share Публикувано Юли 25 Хората вече тестват нещА за 2009г , а ние зяпаме мухите , иначе вчера Кими вище какво е казал "We have done many tests over these two days to try and understand what happened at Hockenheim and now we have a clearer idea on this matter," commented Kimi at the end of the day. "Today, the car had improved compared to yesterday and we hope to be ready for the next rounds. Our opponents are very strong, but there is still a long way to go in this championship and all the time to recover, given that in Formula 1 things can change a lot in no time at all." Направили са доста тестове пре изминалите дни за да видят къде са сбъркали по време на миналото състезание и са открили какво не е сработило както трябва. Колата е била подобрена като представяне и се надява да са готови за следващото състезание. А днес нАщи шемети ще тестват и те акулската перка Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Юли 26 Report Share Публикувано Юли 26 Незнам за перка, но определено има ново задно крило... Хейки е със сликове. В интерес на истината перката не стои толкова грозно на Ферарито, колкото на МакЛаръна. :blush: Хейки е бил със сликовете само няколко обиколки сутринта... основно днес се тества с аерото за 2008 и нововъведенията по него с гумите за този сезон... и все пак времето му от тази зима 1:17,9 не е достигнато, значи има още на къде да се слиза. Тойота също са сложили перката днес. По рано видяхме Хонда и Ферари Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Август 1 Report Share Публикувано Август 1 Резултатите от първата тренировка Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Август 1 Report Share Публикувано Август 1 Резултати след втората тренировка Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Август 2 Report Share Публикувано Август 2 Ето и стартовата решетка за утре Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
Mes` Публикувано Август 3 Report Share Публикувано Август 3 Аве това не си е нашта писта.... Ама да се надяваме за по-добро класиране днес... Цитирай Report Why they say the sky is the limit? When I've seen the footprints on the moon. And I know the sky might be HIGH... But baby it ain't really that high. Let's reach for the stars... Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
Mes` Публикувано Август 3 Report Share Публикувано Август 3 Ай пак някой да каже, че Маса е посредствен пилот.... Ебаси късмета.... Истинският победител си е Маса. Цитирай Report Why they say the sky is the limit? When I've seen the footprints on the moon. And I know the sky might be HIGH... But baby it ain't really that high. Let's reach for the stars... Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Август 3 Report Share Публикувано Август 3 Честита първа победа на Хейки , макар че Маса му я подари , но това е част от моторния спорт. Ето и класирането Маса днес беше с класа над останалите , на старта просто беше невероятен , само как изпревари Хамилтън от външната срана. Хамилтън пак извади късмет , както винАги , а Кими се справи добре и ако беше изпреварил в началото Алонсо , сега можеше да е първи . Явно от последните тестове Ферари са направели крачка напред и така Кими направи направи най бързата обиколка Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
Пепинко Публикувано Август 3 Report Share Публикувано Август 3 Ай пак някой да каже, че Маса е посредствен пилот.... Ебаси късмета.... Истинският победител си е Маса. Ми посредтвен е ами! Направи много добро състезание! Страхотно изпреварване на Хамилтън! Лично аз по-добър старт на Маса не помня да съм гледал. Това не означава, че не е посредствен пилот. Преди Монтоя беше подобен пилот. Натиска здраво, направи едно добро състезание и се насере на 3 след това. А това недоразумение Ковалайнен още не мога да преглътна, че взе първата си победа. Мястото му си беше в рено. Да се чудят от къде им идва проблемът от посредствения пилот или от два пъти по-посредствения болид. Т'ва не е мизерия, тва е МАЙКАТА НА МИЗЕРИЯТА! Супер пилоти като Алонсо, Фетел, Нико Розберг, че дори и Адриан Сутил карат някви мизерии, а пилот като Маса и Ковалайнен се борят за победи. Кимито и той кога най-накрая ще си настрои колата както трябва, че да няма такива морално деградирали типове отпред... Хейки Ковалайнен...Нелсън пикет...тимо глок...някви други измислени смачкани баници с нек'ви пит були ли бяха ред були ли...Ай сикана най-накрая! П.П. Тия моите пък направо са кошмарни от 4 състезания насам . Като видя охилената физиономия на "Quick Nick" направо вече ми се драйфа. Нищо куик няма в тоя Ник! Правят компромиси с болида, понеже е отчайващ и повече от 16 място не може да се класира Не мога да разбера защо не искат да го махнат най-накрая и да сложат някакъв свястен пилот със стил, подобен на Кубица и да правят колата поне в една насока. Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Август 4 Report Share Публикувано Август 4 Спокойно , от 2005г не е гърмял двг на Ферари , това са моторните спортове , водиш с голяма преднина и накрая техниката ти не изържа . Ако помните какво стана през 2000г на Нюрборинг . Хакинен водеше с 17 сек на Шумахер и в последната обиколка , 5 завоя преди финала , му гръмна двг и така Шуми спечели. Маса не е посредсвен пилот амА кара на отливи и приливи , а вчера и аз умрях от яд като му са гръмна двг. Сега през почивката , пилотите ще почиват , ама инжинерите трябва да измислят нови неща , защото още ни липсват 2 десети на обиколка Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
Mes` Публикувано Август 4 Report Share Публикувано Август 4 И толкова посредствено изпревари двата Макларъна. Цитирай Report Why they say the sky is the limit? When I've seen the footprints on the moon. And I know the sky might be HIGH... But baby it ain't really that high. Let's reach for the stars... Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
daniboi Публикувано Август 8 Report Share Публикувано Август 8 08 Август 2008 Какви са разликите между колите на Ферари и Макларън? От Бриджстоун разкриха защо двата тима показват различна скорост Малките разлики в управлението на колите на Ферари и Макларън могат да се окажат решаващи в борбата им за титлата във Формула 1, обясниха от Бриджстоун. Темпото и скоростта на двата тима беше напълно противоположно само в рамките на две състезания - в Германия и Унгария. На "Хокенхайм", Хамилтън беше безмилостен и разби всички с невероятната си скорост, а на "Хунгароринг" до отпадането си, заради счупен двигател, Маса мачкаше конкуренцията. Тази разлика във формата на двата тима доведе до тезата, че решаващо за представянето на двата отбора е начина по който те използват гумите на Бриджстоун. От японския концерн отново обясниха, че в днешно време температурите на асфалта и гумите в комбинация с други фактори имат определящо значение за скоростта във Формула 1. Един от шефовете на Бриджстоун Хирохиде Хамашима е убеден, че разликите в баланса на MP4-23 и F2008 могат да обяснят формата и скоростта на двата отбора в последните няколко състезания. Според него недозавиването на предната част на колата на Ферари или т.нар. "UNDERSTEER" може да обясни по-слабата им форма по време на квалификациите, което доведе до по-задните им класирания в последните стартове. "Като цяло колата на Ферари има по-голяма тенденция към недозавиване на предната част, отколкото машината на Макларън. Болидът на Макларън по-скоро има наклонности към недозавиване на задната част или т.нар. "OVERSTEER". Когато гумите имат много добро механично сцепление с асфалта, колата с тенденция към недозавиване на задната част ще бъде по-бърза в една бърза обиколка (например в квалификацията бел.р.), от колкото болид с недозавиването на предната част ило такъв с неутрално управление или т.нар. "NEUTRAL HANDLING", обяснява японецът. "Но когато говорим за условията в състезанието - особено с тези високи температури, които имахме на "Хунгароринг", тогава колата с недозавиване на задната част ще генерира по-високи температури в задната част, отколкото тази машина с недозавиване на предната част". "Когато погледнем данните от Унгария на Люис Хамилтън (Макларън) ще видим, че след няколко обиколки след старта той имаше проблеми с недозавиване на задната част. Така той правеше резки маневри с волана, за да позиционира по-добре машината. От друга страна след няколко обиколки Ферари имаха по-добър баланс. Ето защо температурните разлики са много важни и правят разликата в скоростта (при по-ниски температури Макларън имат предимство - Германия, а при по-високи както в Унгария - Ферари бел.р.)". Според Хамашима има разлика и в пилотирането на Маса и Райконен в различни условия. Бразилецът бил отличник, когато колата е перфектна на 100%, а Кими се представял по-добре, когато болидът на Ферари не е настроен оптимално. "Когато колата на Ферари е настроена перфектно за Фелипе неговите способности са 110%, но ако колата не е толкова добра, той показва 90% от възможностите си. Но Райконен може да е много бърз и да показва 100% представяне, дори и в колата да има някои неточности", допълва Хамашима. Какво е "UNDERSTEER", "OVERSTEER" и "NEUTRAL HANDLING" можете да разберете ТУК! UNDERSTEER (Недозавиване на предната част или подзавиване) Това поведение на автомобил от Формула 1 се получава, когато в завоите предната част на болида има склонност към движение направо, а не в посоката на завоя. Гумите завиват надясно, но предницата продължава напред (графика 1) и така болидът се забавя. Предницата се плъзга повече в завой от задницата, т.е. колата не завива толкова, колкото пилотът е завъртял волана. Пилотите се оплакват доста често от този проблем в автомобилите си. Обикновено инженерите на тима се опитват да оправят това, като променят ъгъла на атака на предното крило и по този начин увеличат силата на притискане на предницата или променят настройките на предното окачване. На самата писта единственият реален начин на намаляване ефекта на недозавиване, е да се влезе в завоя с по-малка скорост, въпреки че част от състезателите намират и други начини за справяне със ситуацията. NEUTRAL HANDLING (Неутрално управление) Много рядко пилотите във Формула 1 са доволни от управлението на своя автомобил. Обикновено колите, които са карани на техния лимит и на границата на възможното имат проблеми. Все пак някои пилоти понякога са по-доволни от други. Това е когато поведението на автомобила съответства абсолютно точно на желанието на пилота. В резултат на това, пилотите взимат завоите при максимално възможната скорост и четирите колела имат еднакво ново на сцепление (графика 2). Така след завоя на правите участъци автомобилът се движи с максимална скорост и постига оптималното време за обиколка. OVERSTEER (Недозавиване на задната част или надзавиване) Този ефект се получава когато предната част на болида има повече сцепление от задната част. Така се създава усещането, че автомобилът поднася, плъзга се и се „опитва” да се завърти в завоя, т.е. колата завива повече от зададеното от завъртането на волана (графика 3). Някои пилоти обичат техния болид да има недозавиване на задната част, защото така чувстват по-добре колата. Но в същото време този ефект създава и много рискове, при които колата може да се изпусне от управление. Механиците могат да решат този „проблем”, като променят част от настройките, които го създават или в някои случаи сменят ъгъла на атака на задното крило. Дано на някой да му хареса тази информация Цитирай Report Link to comment Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчани коментари
Включи се в дискусията
Може да отговорите сега и по-късно да се регистрирате. Ако имате профил, впишете се сега за да публикувате с вашия акаунт.